Still alive!!! - Reisverslag uit Haliburton, Canada van Stefan Tjepkema - WaarBenJij.nu Still alive!!! - Reisverslag uit Haliburton, Canada van Stefan Tjepkema - WaarBenJij.nu

Still alive!!!

Door: Marieke (in opdracht van Tjeppie)

Blijf op de hoogte en volg Stefan

16 Juli 2014 | Canada, Haliburton

Onderstaand een verslag door Stefan zelf geschreven, alleen de ergste onleesbare zinnen zijn wat veranderd.

Heey allemaal,

hier is dan het lang beloofde verhaal!
Onze eerste dag van de kanoo-trip begon met een bus reis van 6 uur! In het begin merkte je echt dat haast niemand elkaar kende. Ongeveer halverwege de reis merkte je dat er meer spraak in de
conversatie kwam en we elkaar steeds beter leerden kennen.
We hadden bij onze eerste stop zulke lekkere koffie gehaald !!!
Vanila koffie als die we die nou thuis zouden hebben, zou ik pas echt koffie gaan drinken :D

Voor dat we met onze kanoo's het water in konden moesten we de kanoo's eerst nog al the way to the water sjouwen. Eenmaal de teams gemaakt en in het water zijnde kreeg ik als eerste de leiding
voor het plannen van de route naar ons eerste kamp. Zodra we het wijdere
water benaderde werd er 1 ding gelijk duidelijk ":D ik had geen flauw
idee hoe je een kanoo moest besturen.
We moesten allemaal naar de zijkant om even te bespreken waar we naartoe gaan en hoe we er gingen komen, maar... dat was makkelijker gezegd dan gedaan ... sterker nog
onze kanoo was de laatste die aan de kant was.
Onze eerste stop was zooooo mooi het was een soort in ham in een eiland met
een klein strandje, rotsen aan bij de zijkanten en een geweldige plek om
te zwemmen en een nog veel mooier uitzicht!!!

Er komen zoveel meer dingen bij kijken, dan alleen maar kamperen. Er
moeten tenten worden opgezet voor iedereen, eten gemaakt, afgewassen
de kanoos en de paddels + reddingvesten moesten onder de kanoo en kanoo's
moesten uit het water. Anyway er komt veel meer bij kijken dan dat je denkt!
De tweede dag van de kanoo-trip werden er nieuwe kanoo teams gemaakt. Ik
geloof dat we nog geen 15 minuten in het water lagen of ik ergerde me
kapot aan mijn nieuwe team. De tweede dag was anders dan de dag ervoor.
We gingen namelijk de rivier op. Even een opsomming... een rivier is
smaller, heeft meer muggen, heeft veel obstakels en levert een hoop
humor gelach en grappen op. Niet dat ik me druk hoefde te maken over de
muggen, want ook dit keer lieten ze me vrij wel met rust in tegen
stelling tot de anderen XD.
Ik schat na 25 minuten hadden we al een obstakel te pakken. Het was
dankzij de vindingrijke oplossingen van onze team leiders dat we ze
hebben kunnen passeren.(zie foto's). Het passeren van de obstakels gaat natuurlijk niet zonder enige problemen. Sterker nog 1 van onze team leaders kreeg het voor elkaar om 3 keer op de zelfde boomstronk in het water te vallen. Eenmaal aan gekomen op onze tweede locatie werden de jongens en de meiden gescheiden... De jongens gingen aan de ene
kant van de rivier en de meiden aan de andere kant van de rivier. Het koken, afwassen en de andere bijeenkomsten werden aan de kant van de meiden gedaan.
Ik was zo ontzettend blij toen ik uit die kanoo was... vanwege mijn team.
Onze derde ochtend verliep veel beter en we waren op tijd vertrokken.
alles verliep die ochtend goed op 1 klein dingetje na... en dat was dat we / ik te horen kregen/ kreeg dat we de zelfde kanoo teams weer hadden.
Dit was een moment waar we het over hadden... "dat van je komt je zelf tegen tijdens de kanoo-trip..."
Die dag / ochtend was er een acceptatie tot me door gedrongen. Het kan niet altijd zo zijn zoals je wilt en dit keer was dat ook het geval.
Ik kan achteraf zeggen dat ik onwijs blij ben dat dit was gebeurd want die zelfde dag gingen we de smalste rivier / beekje op.
Eenmaal op dat beekje stikte het van de muggen, reacties op de muggen en de vele obstakels en een hele hoop lol!!!
Na het passeren van een aantal obstakels hoorde je mensen schelden, in stilte vallen of neurotische liedjes te zingen.
Dit bracht ons tot een punt waar mijn groep en ik zelf onwijs konden lachen om de anderen :D.

Toen we weer terug waren op de het meer, was het nog geen 10 minuten van ons laatste kamp verwijderd en dit is helaas ook het kamp waar ik m'n geliefde cap ben kwijt geraakt
Q.Q.
Om positief te blijven over dit kamp kan ik vertellen dat we hier het beste avondeten van de hele trip hadden!!!
Kip met rijst en groentes! LOVE IT
Het was extra lekker nadat je 3 dagen te horen heb gekregen dat d’r eventueel vliegen in het eten hebben gezeten :S
De 4de ochtend kregen een andere Lit 1 member en ik de leiding voor die ochtend.
De avond van te voren hadden we iedereen duidelijk gemaakt dat we om 7 uur wilde opstaan.
Het ging die ochtend allemaal naar wens op 1 persoon na -,- en dat was ik zelf...
Ik was wel om 6:45 wakker... maar toen ik terug liep naar onze tent om wat te pakken ben ik op de 1 of andere manier in slaap gevallen ":D.........
We waren wonder boven wonder op tijd weg en hadden onze laatste 30 minuten varen snel gedaan.
Na het sjouwen van alle spullen naar de auto's en onze reis trip achter de rug.
Ik ben trots op mezelf hoe ik dingen heb aangepakt, veranderd en hoe ik met bepaalde situaties om ging.

vriendelijke groet
Stefan from Canada :D

P.S je wil niet weten hoe blij ik was om weer in een normaal bed te slapen :

  • 17 Juli 2014 - 01:30

    Arjen:

    Hoi Stefan,

    Ziet er gaaf uit! In je schrijfsel heb je het niet over de ondergaande zon. Masr uit de foto's zie ik dat dit prachtig moet zijn geweest.

    Hartelijke groeten en veel plezier nog!

    Arjen


  • 17 Juli 2014 - 03:18

    Stephan Barendse:

    Go Stefan, go! Bedankt voor de update...

  • 17 Juli 2014 - 09:27

    Suzanne:

    Hoi Stefan,

    Wat leuk om alles te lezen over je kanotrip en wat schrijf je leuk!! Het klinkt echt als een hele ervaring en een geweldige manier om te groeien als persoon. Ik hoop dat je je al thuis begint te voelen en dat je goede vrienden aan het het maken bent daar. Heel veel plezier verder! We kijken uit naar je volgende verslag.

    Groetjes, Ben, Thomas en Suzanne

  • 17 Juli 2014 - 09:36

    Yvonne Palmars:

    Hallo Stefan,

    Eindelijk een bericht van jou. En dan ook zo lang met heel veel mooie foto's.
    Nu kan ik zien hoe mooi het daar is en wat een geweldige ervaring dit voor je moet zijn.
    Jammer van je cap, maar ik denk niet dat dat heel erg is, als ik zie en lees wat jij allemaal mee maakt daar.
    Zou er best bij willen zijn. Grappig dat jij schrijft geen last van muggen te hebben die jou steken.
    Vast mensen in de buurt die aantrekkelijker zijn om te steken, die mazzel had ik ook altijd ;-)
    Geweldig, wat jullie allemaal doen, dat is echt survivallen met alles er op en aan.
    Daar door leer je elkaar en jezelf goed kennen.
    Ha ha, moest wel lachen toen je schreef dat je op de een of andere manier weer in slaap was gevallen.
    Ik vind het erg leuk dat je trots bent op jezelf dat betekend dat het een heel goed gaat daar.
    Hoop dat je snel weer wat laat horen, erg leuk om zo met je mee te leven.
    En wat een prachtige foto's wel jammer dat ik ze niet groter kan zien, maar dat komt wel als je terug bent.
    Dag lieverd, zet hem op nog veel plezier daar.
    Yvon/Oma





  • 17 Juli 2014 - 10:10

    Opa En Oma Schuute.:

    Dag Stefan,

    Wat geweldig voor je,dat je dit allemaal mag mee maken,in het verre Canada,
    Gr,opa en oma S,

  • 19 Juli 2014 - 08:41

    Opa En Oma Weijkamp:

    Hoi Stefan, ik hoef je niet te vragen of je het naar je zin hebt daar, maar dat lijkt mij ook niet zo moeilijk als je leuke dingen kan doen met allemaal mensen van je eigen leeftijd.
    Stefan maak er de laatste week nog iets moois van en als je weer thuis bent, is het tijd om ons alles uitgebreid te vertellen he!

    Steef goede reis terug en we zien je snel weer!

    (ps) goed dat ik niet meegegaan ben iedere mug heeft het altijd op mij voor zien.

  • 24 Juli 2014 - 23:45

    De Klavertjes:

    Leuk verhaal, Stefan!!! Lekker gedetailleerd, ik zie het voor mijn ogen gebeuren, heel leuk!!!
    Fijn dat je zo veel geleerd hebt en trots bent op jezelf! Ik vind je een topper!!!!
    Tot de volgende keer! Liefs en groetjes van de Klavertjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Leader In Training Program in Canada. www.medeba.com

Actief sinds 16 Juni 2014
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 10243

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Challenge myself in Canada

Landen bezocht: