Veilig aangekomen!!! - Reisverslag uit Haliburton, Canada van Stefan Tjepkema - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen!!! - Reisverslag uit Haliburton, Canada van Stefan Tjepkema - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!!!

Door: Marieke (in opdracht van Tjeppie)

Blijf op de hoogte en volg Stefan

23 Juni 2014 | Canada, Haliburton

Hallo Nederland,

de lange vliegreis over de oceaan in mijn eentje heb ik overleefd. Van de vliegreis had ik me iets anders voorgesteld, viel een beetje tegen. Ik heb mijn ogen wel dicht gehad, maar niet echt lekker geslapen.Wel had ik 3 stoelen voor mijzelf, dat was chil! De films in het vliegtuig vond ik niks aan en dat is in mijn geval wel balen; aangezien ik graag films bekijk...

Aangekomen in Toronto, een groot vliegveld, ging alles vlekkeloos. Mijn bagage was gelukkig ook met me mee gereisd :-)
Jodie, de man die mij zou komen ophalen, had ik binnen 1 minuut gevonden; ondanks dat ik hem nog nooit in het echt had ontmoet. In de auto gesprongen voor nog een rit van ruim 3uur, richting West Guilford.

Bij Medeba (zo heet de plek waar ik ben) aangekomen, werd ik warm onthaald. Tijdens een eerste rondleiding over het terrein was er een ''soort hert-beest'' dat mij even van dichtbij wilde bekijken (op de foto kun je dat hopelijk beetje zien). Met het uitdelen van de meegebrachte 'stroopwaffels' heb ik gelijk goede vrienden gemaakt.

Eigenlijk gelijk de eerste dag ben ik aan de slag gegaan, ik had toch niet echt lang last van mijn jet-lag. Ik mocht helpen in ''the kitchen''. Deze week zal ik dat nog een paar dagen doen en ook wat werkzaamheden verrichten op het terrein. En dan zondag begint mijn training van 4 weken. Het schijnt dat we na 2 dagen al op een meerdaagse kano-trip gaan, dus ik ben benieuwd!
Het eten vind ik hier lekkerder dan in NL, het weer is goed en het is heel mooi hier. Dus ik weet niet of ik na 5wk wel weer terug naar NL wil... ;-)

Met vriendelijke groet van Stefan
(ps. Stefan had veel foto's gemaild, maar helaas kan ik deze nog niet openen. Daar is het dus nog even op wachten)

  • 23 Juni 2014 - 15:57

    Yvonne Palmars:

    Oh wat spannend allemaal Stefan. Al begrijp ik niet wat er kan tegenvallen op een vlucht ;-) Ja geen leuke films en niet slapen dat zou je kunnen bedoelen.
    Leuk al een eerste foto en heb je de camera nog meegenomen?
    Hahah en nu al twijfels of je nog terug komt.
    Leuk dat je de eerste dag al aan de slag ging in de keuken en goed idee die stroopwafels ...gelijk vrienden gemaakt ;-). Nou heel benieuwd naar het vervolg. Liefs Oma

  • 23 Juni 2014 - 16:09

    Wendi:

    Klinkt goed Stefan! Ik ben benieuwd naar alle avonturen die je daar beleven zult! Enjoy!

  • 23 Juni 2014 - 19:13

    Papa (martijn):

    Man, je derde dag alweer in het grote Canada! Ik zit met spanning op je foto's te wachten, ging gisteren ff mis met verzenden. Wat die films betreft, die haal je wel weer in.. Ik begreep dat je begin volgende week al die 4a5 dagen kano trip gaat maken in een "parkje" groter dan Nederland.. Oké Steef ben weer benieuwd naar je volgende verhaal. Geniet en maak er een mooie tijd van. Ben Trots op je!

  • 23 Juni 2014 - 20:14

    Suzanne Deveson:

    Hoi Stefan,
    Geweldig! Ziet er mooi uit daar wat ik van de foto kan zien - lekker in de natuur. En straks een kanotocht van meerdere dagen, leuk! Hoop dat je boot niet lek is, zoals die van mij toen :-). Heel veel plezier en succes. Ben heel benieuwd naar je volgende verhaal!

  • 23 Juni 2014 - 21:59

    Stephan Barendse:

    Hey naamgenoot,

    Gaaf verslag! Hele goede tijd daarzo... Laat gauw weer wat van je horen!

  • 23 Juni 2014 - 22:16

    Jonathan Klaver En Fam.:

    Hé, Tjeppie!
    Wat duurt een vliegreis in je eentje lang he? Wat een luxe dat je 3 stoelen had! Kon je denk ik lekker liggen? Het is best wel koud 's-nachts in een vliegtuig he? En altijd weer een verrassing wat je te eten krijgt. Hopelijk was het lekker. Ze konden natuurlijk niet even de bbq aansteken, jammer.
    Wat fijn dat je je welkom voelde! Het gaat vast heel leuk worden! En spannend hoor, die survivaltocht.
    Leuke foto, ziet er mooi uit, die omgeving!
    Groetjes van ons allemaal, veel plezier, sterkte en doorzettingsvermogen tijdens je kano-trip!

  • 24 Juni 2014 - 00:09

    Wendy Weijkamp:

    He kanjer goed om te horen dat je je draai al hebt gevondenen tof dat je er al op uit gaat ben ook benieuwd hoe met met je engels gaat. heel veel plezier met de kanotocht zet um op he we lezen het wel.
    Veel liefs
    XX

  • 27 Juni 2014 - 15:20

    Phebe:

    Hey Steef!

    Wat leuk om je verhaal te lezen.
    Heerlijk Canada bofkont geniet er maar van.
    Heb je al de mapel siroop al geproefd dat is echt iets wat je moet proberen.
    Het is gewoon siroop van een of andere boom of zo iets heb geen idee.
    misschien al andere rare dingen al gegeten wat wij hier niet eten?
    Maare We zien jou over 5 weken geniet er van topper.

    X Phebe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Leader In Training Program in Canada. www.medeba.com

Actief sinds 16 Juni 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 10246

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Challenge myself in Canada

Landen bezocht: